Sondrey med hovedrolle i Fame

Publisert 12. juni 2024

Øyer-artisten Sondrey og Hamar-jentene Johanne Kippersund, Emma Stallvik og Cassandra Bækkel har hovedroller i musikalen Fame som settes opp i Hamar kulturhus neste vår.

Publisert 12. juni 2024

I februar ble det kjent at Fame blir neste musikaloppsetning fra Hamar kulturhus og PS:Prosjekter. Musikalen er basert på den populære TV-serien fra 1980-tallet.

Over 150 profesjonelle, semi-profesjonelle, ungdommer og amatører ønsket å være med, og etter vårens audition ble det satt sammen et ensemble på 24 utøvere. Nå er rollelisten klar.

Sondrey i hovedrolle
En av hovedkarakterene skal spilles av Sondre Mulongo Nystrøm (30) som kommer fra Øyer. Mulongo Nystrøm er sanger og låtskriver, kjent under artistnavnet Sondrey. Mange kjenner ham fra deltakelse i «Stjernekamp» og flere TV-serier, sist i «Farmen kjendis».

Sondre sto på musikalscenen i Hamar kulturhus også i vår, da han turnerte med Riksteatret i «Bonnie & Clyde».

Lokale artister
Blant de profesjonelle rolleinnehavere er også en rekke lokale navn. Johanne-Margrethe Kippersund Nesdal (35), som er tilknyttet Hamar teater, skal spille rektor ved den berømte kunstskolen. Kippersund har en mangfoldig bakgrunn, både som sanger, låtskriver, skuespiller, manusforfatter og regissør. Hun var sist å se på scenen i Hamar Teaters prisbelønte versjon av Prøysen-musikalen «Trost i taklampa».

Også Emma Stallvik (22) er en Hamar-jente som har danset på PS:Dans i mange år. Hun er akkurat ferdig med bachelor-studiet i musikkteater ved Høyskolen Kristiania. I fjorårets Grease-oppsetning hadde Emma en av hovedrollene, «Marty», blant annet med solonummeret «Freddy, my love».

ROLLELISTE

Tyrone: Sondrey – Sondre Mulongo Nystrøm, profesjonell musiker og skuespiller. Kommer fra Øyer.

Joe: Mattis Johannessen, profesjonell skuespiller/musikalartist fra Oslo. Spilte Kenickie i Grease.

Nick: Julian Bach, profesjonell skuespiller/musikalartist fra Oslo.

Carmen: Enya Maria Oshaug Weibell.

Serena: Emma Stallvik, profesjonell musikalartist fra Hamar. Spilte Marty i Grease.

Iris: Sofie Huijs, profesjonell skuespiller/musikalartist. Jobbet tidligere på Teater innlandet. Fra Gudbrandsdalen.

Shlomo: Simen Østberg, semi-profesjonell utøver fra Hamar. Under utdanning, Spilte Doody i Grease.

Grace: Petra Baleke Sserunjogi Slagsvold. Lokal utøver, danser på PS:Dans, går musikklinjen på Stange Vgs.

Ms Sherman: Johanne Kippersund, profesjonell skuespiller og artist fra Hamar.

Ms Bell: Hanna Eikli. Profesjonell musikalartist Hamar, jobber på PS:Dans, kommer fra Sarpsborg.

ENSEMBLE

Aurora Calmeyer (dansekaptein). Profesjonell danser, var dansekaptein også i Grease.

Monica Skurdal. Lokal utøver, danser på PS:Dans, går danselinjen på Stange vgs.

Nina Nordbrenden. Lokal utøver, danser på PS:Dans, nettopp ferdig på danselinen ved Stange vgs.

Pernille Alm. Semi-profesjonell lokal utøver, spilte i Grease, under utdanning i Oslo.

Maia Kilde Haug. Semi-profesjonell lokal utøver, spilte i Grease, under utdanning i Oslo.

Elvira Lyssand. Lokal utøver, danser på PS:Dans.

Anna Vestli Solvang. Lokal utøver, danser på PS:Dans.

Frida Gerkens. Lokal utøver, danser på PS:Dans, Spilte i Grease.

Hermine Kleppe. Lokal utøver, danser på PS:Dans, Spilte i Grease.

Rebecca Rose Bråten. Lokal utøver, danser på PS:Dans, Spilte i Grease.

Hannah Flyen. Lokal utøver, danser på PS:Dans. Akkurat ferdig på musikklinja.

Malin Kvarberg Larsen. Lokal utøver, danser på PS:Dans.

Liam Andersen. Lokal utøver, danse på PS:Dans,  Spilte i Grease.

Flere fra aktuelt