«Hamar i ord og toner»

Det blir en musikkhistorisk kveld når Hamar Historielag presenterer sin jubileumsårbok.

I anledning Hamars 175-årsjubileum i 2024, har Hamar Historielag gleden av å presentere årets jubileumsgave til Byen vår. Boken er en unik samling av tekster, sanger, bilder og fotografier som hyller Byen vår – helt fra år 1153 og frem til i dag.

Boken inneholder historiske tekster og sanger skrevet til ære for Hamar. Et billedgalleri med en samling av historiske bilder og fotografier. Det er musikalske innspillinger av sanger og tekster som nå er dokumentert for historien.

Kveldens program vil bestå av innslag med Hamar Musikkorps, Tor Karseth, Ane Thune Hjertaas, SangKam, Trompetkameratene og Damenes Aften.

Det blir møte med de som står bak bokutgivelsen, og det blir smakebiter fra innspillinger som er samlet og lagt inn i boken som QR-koder.

Velkommen til en kveldstime med musikalske smakebiter fra over 1000 år med ord og toner til ære for Hamar – byen vår!

Programmet for kvelden ledes av Knut Ståle Hauge Hamar Historielag og Lage Thune Myrberget.

Arrangør: Hamar bibliotek, Hamar Historielag

Illustrasjonsbilde: MJØSLYS av Tor Olav Foss