31. oktober 2025

Henning Kvitnes m/band: Mens jeg ennå er 66 – ekstraomganger

«Det går kort tid mellom ung og lovende – og levende legende». Om dette utsagnet kan brukes på Henning er usikkert, men etter 47 år på veien, og utallige album, turneer, konserter, og selvskrevne sanger, så har han i hvert fall en klar midtbane-rolle på Old-Boys-laget til Norske Sangpoeter // Obs-konserten er oktober 2025.

Mange av sangene, som Evig eies, Sånne som oss, Guttær, Ut å vekke sola, Siste Reis m. flere, har blitt folkeeie gjennom flere generasjoner, og blir sunget av mange til bryllup, fest og begravelser. Og i dusjen.

Med nytt album under vesten, reiser Henning & Gutta ut på en omfattende vår og høst-turné i 2025. Både album og turné har blitt kalt «Mens jeg ennå er 66». Sangen, med samme tittel, kommer ut 13. mai 2024, på dagen til inntredelsen av dette «sang-omsuste» året!

Høstdelen av turneen får «Ekstraomganger» i tillegg i tittelen, siden han passerer 67 i mai 25.  Men konsertene har kommet til pga. stor etterspørsel, og albumet vil hete det samme uansett.

Musikalsk på scenen møter vi en artist og et band som våger å gå inn i dybden av både nye og eldre sanger. De gir dem den respekten og energien sangene fortjener, og lar også det lavmælte og akustiske få en nødvendig plass i konserten. Tekstene må også få lov til å være i fokus for å tydeliggjøre Hennings lille univers for å glede og gjerne bevege et sittende og lyttende publikum. Men, det blir også plass til rockefot, allsang og frieri.

Melankoli og smilefjes med svette panner i skjønn forening. «Uten publikum stopper musikken»!

PÅ SCENEN
Henning Kvitnes: Sang og gitar / Jon-Willy Rydningen: Piano og andre tangenter / Finn Tore Tokle: bass og kor / Tor Hauge: Trommer / Eivind Ystrøm Petersen: Gitarer, pedal steel, kor m.m / Håvar Bendiksen: Gitarer og andre strenger, kor / Mats Raknerud er vikar for Håvar på enkelte jobber.|

Fredag 31. oktober 2025
Kl 21:00—Kl 22:30