Lørdagsbarn: Bibliotek-Karens bibliotek

«Det må jeg undersøke!», sier Bibliotek-Karen. For i bøkene finnes nemlig svar på mye rart. Kan det stemme at monster liker bæsj?

I biblioteket hennes er det mange bøker, – store og små, gule og blå, kokebøker, eventyr og poesi. Her finnes triste bøker og morsomme bøker og en egen avdeling for skumle bøker som nesten ingen tør å låne.

I biblioteket finnes også er veldig gammel og verdifull bok som ingen få lov å låne. Det er Henrik Ibsens samlede verker, første utgave, håndskrevet. Karen elsker å lese i den, selv om hun nesten ikke forstår noen ting. Men hun elsker å smake på ordene – nyte dem som godteri.

Men så skjer det noe rart. Karen oppdager nemlig en bitte liten nyfødt babybok, som bare har helt hvite blanke sider. Den er veldig liten og fryktelig søt. Men den kan også hylgråte! Er den sulten? Eller er den trett?? Å få en nyfødt bok i fanget er neimmen ikke lett…

Forestillingen passer for barn fra 3 til 7 år
Billetter tilgjengelig fra 17.02.

Denne forestillingen er et samarbeid mellom Nordisk poesifestival, Hamar bibliotek og Hamar kulturhus.