OBOS inviterer: Debattmøte om byutvikling i Hamar

Hvordan vil byutviklingen forandre Hamar? Hvem skal bo i de nye områdene? Og hvordan sikre at Hamar blir en enda bedre by – for alle?

Det er store ting på gang i Hamar. De gamle industri- og jernbaneområdene fra Espern til Tjuvholmen skal bli til en helt ny bydel med over 1000 nye boliger, nesten 2000 arbeidsplasser og en forskningspark.

En sentrumsplan skal sikre et levende byliv med næring, flere boliger og kulturopplevelser. Utviklingen stopper ikke der: Planen for Mjøsfronten skal styrke koblingen mellom byen og strandsonen – hvor det allerede begynner å bli et yrende liv.

Så en ting er sikkert: Hamar åpnet seg mot Mjøsa og vi står foran en utvikling som vil endre byen for alltid. Er Hamar klar for de store endringene?

Ordfører Vigdis Stensby og kommunedirektør Osmund Kaldheim forteller om planene, og det blir samtale med flere av de sentrale aktørene som skal utvikle de nye områdene. Debatten vil bli kommentert av sjefredaktør Katrine Strøm i Hamar Arbeiderblad.

Mot slutten av møtet informerer OBOS om sine prosjekter i Hamar, og det blir mulighet til å stille spørsmål til OBOS-sjef Daniel Kjørberg Siraj.

Foto: LPO arkitekter