Denne personvernerklæringen gjelder for Hamar kulturhus sine nettsider hamar-kulturhus.no, ved billettkjøp på nettsiden og abonnement på vårt nyhetsbrev.

Hamar kulturhus lagrer personopplysninger i disse sammenhenger:

• Ved billettkjøp på nettsiden
  • Ved abonnement på nyhetsbrev
  • Data til statistiske formål ved besøk på nettsiden

Ved besøk på nettsidene

På våre nettsider registreres data kun for statistiske formål. Formålet er å forbedre og videreutvikle informasjonen på våre nettsider. Informasjonen som registreres, kan ikke kobles til deg som person.

Følgende opplysninger behandles i forbindelse med bruk av våre nettsider:

• Om besøkende bruker mobiltelefon, nettbrett eller PC
  • IP-adresse
  • Operativsystem og konfigurasjon på enheten som benyttes
  • Søk som foretas
  • Bruksmønster til statistiske formål
  • Tidspunkt for besøk

Hamar kulturhus benytter verktøyet Siteimprove for å samle inn statistikk om bruk av nettsidene. Her registreres ikke personopplysninger.

Det lagres ikke informasjon som identifiserer deg som bruker.

Billettkjøp

Vår leverandør av billettsystem er DX/eBillett. Data som innhentes ved billettkjøp, blir lagret hos DX/eBillett. Ved digitalt billettkjøp blir følgende personopplysninger registrert:

• Navn
  • E-postadresse

Kortnummer blir ikke lagret.

Hvis du kjøper billett med en personlig profil på eBillett, lagres også kjøpshistorikk.

Personopplysninger knyttet til kjøp slettes etter tre år i henhold til regelverket.

Les også DX/eBillett sin personvernerklæring: https://w.dx.no/personvernerklaering

Nyhetsbrev

Apsis er vår leverandør av tjenester for nyhetsbrev. For abonnenter på våre nyhetsbrev blir disse opplysningene lagret:

• E-postadresse
  • Fornavn og etternavn (frivillig å oppgi)
  • Postnummer (frivillig å oppgi)

Du kan når som helst stanse abonnement på nyhetsbrev ved å trykke «meld meg av», som står nederst i alle nyhetsbrev vi sender ut.

Les Apsis’ personvernpolicy her: https://www.apsis.com/about-us/policies/privacy-policy

Hamar-kulturhus.no benytter seg av en såkalt Facebook pixel, et verktøy som teller videreklikk fra annonse til vår nettside. Slik kan vi måle resultat av vår annonsering på Facebook.

Kampanjer/konkurranser

Hvis du deltar i kampanjer eller konkurranser arrangert av Hamar kulturhus i våre kanaler, vil opplysningene du oppgir, kun benyttes for å gjennomføre kampanjen eller konkurransen.

Dine rettigheter

Du har rett til å be om innsyn i personopplysningene som vi registrerer om deg og hvordan de behandles. Du kan også be om retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger, i henhold til personopplysningsloven. Henvendelser sendes til post@hamarkulturhus.no

Dersom du mener Hamar kulturhus har overtrådt dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til Datatilsynet.

Ved endringer i personvernerklæringen

Den til enhver tid gjeldende personvernerklæring er tilgjengelig her på nettsiden. Ved behov for å endre personvernerklæringen kan vi bruke kontaktopplysningene vi har lagret for å informere om endringene.

Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert 22. mars 2024.