Byen vår. Tema: Finansbyen

Dagens gjest er Snorre Sveløkken med tema finansbyen.

Byen vår tar opp ulike tema som handler om Hamar. Det blir ulike pop-up utstillinger utover vinteren rundt temaene Administrasjonsbyen, Kunstnerbyen, Finansbyen, Jernbanebyen, Idrettsbyen og UNESCO-byen.

Arrangementet inngår i markeringen av Hamar by 175 år.

——-

Første generasjon av Byen vår ble arrangert i Sangens og musikkens hus; musikk, foredrag, samtale, god stemning og lett underholdning. Temaet var byen vår Hamar, og hver gang en ny gjest som fortalte om sitt forhold til byen.

«Hjallis», Rosemarie Køhn, Jan Grøndahl, Knut Faldbakken, Oddvar Nordli, Randi Bratteli, Tor Karseth, Einar Busterud og mange flere delte sine opplevelser og historier om Hamar med et entusiastisk, trofast og stadig større publikum.

Våren 2023, 20 år siden sist, tok Henning Børresen og resten av Trompetkameratene opp tradisjonen. Denne gangen i Hamar kulturhus.