Erik Lukashaugen m/band

Erik Lukashaugen er en av landets travleste viseartister. I januar slipper elverumsingen sitt sjette album «Midt på treet» og legger ut på en vinterturné med sitt faste band Arbeidslaget.

Han har spilt over 800 konserter siden oppstarten i 2012. Nå kommer han til klubbscena i Kulturhuset med sitt nyeste album.

Lukashaugen har tidligere mottatt Vidar Sandbecks kulturpris «Regnbågåbrua» og Spellemannsnominasjon for sine to album med tonesettinger av diktene til tømmerhuggeren Hans Børli, men også fått strålende kritikker for egne tekster som «Min sønn» og «Elverum i blått».

Musikalsk henter han inspirasjon fra bl.a. folketoner, tradisjonelle viser, country og melankolsk rock. For å klare å gjenskape sitt varierte repertoir stiller Lukashaugen derfor med et svært fingernemt orkester:

Erik Lukashaugen – vokal, gitarer / Tarjei Nysted – fiolin, nøkkelharpe, mandolin, stroviol, basspedaler, trommer, autoharpe m.m. Bjørge Verbaan – trekkspill, piano, trøorgel m.m. / Krister Skadsdammen – pedal steel gitar, gitar, banjo, dobro, trommer / Pål Ellingsen – bass, harmonium, perkusjon m.m.