27. april 2024

Hvordan kan vi bli grønnere?

Vi vet alt vi trenger å vite om klimaendringer og miljøproblemer, men vi klarer ikke omstille oss raskt og godt nok til å stoppe utviklingen. Forsker innen miljøpsykologi, Ingeborg Olsdatter Busterud Flagstad, spør hva som skal til, i dette foredraget under Miljødag i Hamar.

Hva skal til for at vi faktisk bruker kunnskapen vi har til å endre adferd? Hva kan hver enkelt gjøre for å skape en litt grønnere verden?

Ingeborg Flagstad er forsker innen feltet miljøpsykologi ved Høgskolen i Innlandet. Hun har blant annet forsket på bærekraft i organisasjoner og ser miljøspørsmålet med sine psykologbriller.

Foredraget er en del av Miljødag i Hamar.

Inne i Kulturhuset er det masse aktiviteter gejnnom dagen. I Foajé, Bibliotek, Galleri, Passasjen, Muligsal Paulins Hall, og ute på Stortorget. Her kan du lese mer om Miljødagen

Arrangør: Miljøuka i Hamarregionen – i samarbeid med Sirkula IKS, Hamar kommune, Hamar kulturhus og Hamar bibliotek.

Om Miljøuka i Hamarregionen
Med Miljøuka i Hamarregionen ønsker vi å inspirere deg til å tenke og handle miljøvennlig, og la deg få øyne opp for alle mulighetene som ligger i regionen. Dette gjør vi gjennom et variert og mangfoldig festivalprogram. Bli med og gjør Hamarregionen til et mer miljøvennlig sted bo – kom på Miljøuka!

Miljøuka i Hamarregionen er et samarbeid mellom Sirkula IKS, Hamar Naturskole og kommunene i Hamar, Stange, Løten og Ringsaker.

Miljøuka 2024 er sponset av Eidsiva Bioenergi, Østlandet gjenvinning, Sparebankstiftelsen Hedmark, Moelven og Tekna.

Lørdag 27. april 2024

Galleri