19. oktober 2024

Light at the End / TwoMinutesHate

Kongsvingerbandet Light at the end (LATE) er kjent for sin melodiøse hardcore og skatepunk som treffer deg i hjertet. De fremadstormende pop-punkerne i TwoMinutesHate fra Oslo stiller med sine fengende, uimotståelige melodier som fester seg som gaffa i hjernebarken. Nå får du disse på samme kveld!

«Light at the end» (LATE) gir deg food for thought
Bandet består av 5 herrer i sin beste alder og gir deg all mulighet til å danse og synge med i piten. Med låter om alt fra antifascisme, antikapitalisme, fremmedgjøring og utenforskap kommenterer de sin egen samtid. Temaer som dessverre tåler tidens tann.

Med bred liveerfaring leverer LATE solide sceneshow som sørger for at du kan gå hjem både svett og hes. Her har du muligheten til å synge med fra første til siste strofe. Bandets medlemmer har i tidligere prosjekterer stått på scener i Norge, USA, Kina, Tyskland, Polen, Tsjekkia og Nederland. Trang turnévan og full punk integritet er på plass når LATE går på scenen.

Bandet har i sin korte karriere spilt inn to låter som begge har fått hederlig omtale og spilletid på radio (blant annet NRKP13s Gitar).  LATE har også medvirket på den kjente samleserien Punk i Norge. Våren 2024 er bandet i studio for å spille inn sin første EP som kommer til høsten.

TwoMinutesHate
Tydelig preget av å ha vokst opp med Blink 182-plakater på veggene og NOFX på discman’en, ble firkløveret bak din neste favorittlåt satt til verden rett før pandemien slo til. Sommeren 2022 debuterte de med singelen It’s Not The Fall That Kills You, It’s The Humiliation fra EP’en Restless, Nervous And Way Too Loud. Siden den gang har de gitt ut musikk på løpende bånd (inkludert EP nr 2; Calm On The Surface), som har medført hyppige avspillinger på NRK P13.

Bandet hadde også en låt med på soundtracket til komedien Jentetur (en av de mest suksessfulle norske utgivelsene i 2022), og var hyret inn som underholdning i forbindelse med en visning av Nationaltheatrets forestilling Døden På Oslo S.

Låta Operator, Take Me Home hadde i tillegg æren av å få plass på en av Spotify’s egne spillelister; New Music Friday Norway.

Mellom lange dager i studio hvor de jobber med sin aller første fullengder, pakker gjengen nå ryggsekken for sine aller første utenlandsturer. Dette inkluderer en mini-turné i Storbrittania som kulminerer i et headliner-sett på den prisvinnende festivalen Green Gathering i Chepstow, Wales!

Lørdag 19. oktober 2024
Kl 21:00—Kl 22:30