Samling for ukrainere og deres nettverk

Hamar kommune inviterer til en åpen møteplass med et enkelt program i Hamar kulturhus.

Ukrainere i Hamar og medhjelpere fra lokalsamfunnet som har bidratt til å ta dem imot, er spesielt invitert til arrangementet.  Andre som ønsker å delta, er også hjertelig velkommen.

Samlingen foregår i passasjen i Hamar kulturhus, med kulturinnslag og taler. Etterpå blir det mulighet til å mingle og bli bedre kjent med flere ukrainere som er nye i Hamar, og møte andre fra lokalsamfunnet.

Møteplass i kulturhuset kl. 15:00 -16:30

– Velkommen ved ordfører i Hamar kommune, Vigdis Stensby
– Kulturinnslag ved elever på kulturskolen
– Taler
– Kaffe/kaker og åpen møteplass
– Innleggene i programmet blir oversatt av tolk, både fra norsk og ukrainsk.

Konsert i Hamar domkirke klokka 17:00

– Når programmet i Hamar kulturhus er ferdig, oppfordrer vi alle til å oppleve konserten «Maribel fra Ukraina» i Hamar domkirke, med Geirr Lystrup og Oslo humanistkor.
– Geirr Lystrup arrangerer konserten i solidaritet med barn i krig. Konserten er gratis for ukrainske og palestinske flyktninger.

Les mer om konserten her

Ласкаво просимо на зустріч українців!

Час: субота, 24 лютого, о 15:00
Місце: Центр культури Хамару (Hamar kulturhus)
Учасники: Українці Хамару та їх мережа

Запрошуємо на відкриту зустріч українців Хамару та їх мережі. Тут ви зможете познайомитися з більшою кількістю людей, нещодавно прибулих до Хамару, і познайомитися з іншими представниками місцевої спільноти. Програма зустрічі включатиме культурні елементи, промови та простий кейтеринг.

Після програми ми разом підемо на концерт «Марібель з України» (“Maribel fra Ukraina”)  в соборі Хамару. Для українських та палестинських біженців – концерт безкоштовний.

Перекладач перекладатиме концертну програму, як з норвезької, так і з української.

Місце зустрічі в Центрі культури о 15:00

• Вітання від мера муніципалітету Хамар, Вігдіса Стенсбі