Shine On You #HamarKulturhus10år

Vi garanterer et spektakulært show når Shine On You kommer tilbake til Hamar kulturhus med sin hyllest av Pink Floyd. Som sist blir det lyd, lys og scene-effekter som ikke gjør skam på originalen.

Musikerne i Shine On You møttes gjennom sin felles interesse for Pink Floyds musikalske univers. De hadde spilt i Hamardomen og besøkt scener rundt om i Norge og Sverige før de i september 2023 begeistret publikum i en fullsatt Kirsten Flagstad-sal i Hamar Kulturhus.

Shine On You, tribute-bandets navn, kommer fra låta «Shine on You Crazy Diamond» fra albumet «Wish You Were Here». Etter mange års samspill og med et fokus på detaljer fokuserer Shine On You på å holde seg så tro til originalbandet som mulig, til glede for gamle og nye Pink Floyd-fans.

Faste medlemmer
Svein Bekkevold  – sang og gitar
Svein Erik Haug – tangenter, sax
Andreas Hveding – bass, vokal
Pelle Andersson – gitar, vokal, steel
Geir Atle Wiig Johansen – gitar
Ole Kåre Tangen – tangenter
Anders Hagen Høigaard – gitar, vokal
Jan Barry Brandt – trommer
Elisabeth Erlien Ruud – kor
Randi Andreassen – kor

Pink Floyd, stiftet i 1965, fikk med sin psykedeliske rock og nyskapende sound en enorm suksess. Konsertene deres har gjennom fem tiår vært en av verdens aller største attraksjoner, med et spektakulært lyd- og lysshow som fulgte musikken.

/ Servering i Passasjen åpner 1 time før arrangementet starter /
VARIGHET: 2,5 time INK. 20 min. pause