Steens Dameavdeling – «10 år med Damene»

Storbandet Steens Dameavdeling fyller 10 år i desember, og markerer dette med konsert på klubbscenen i Hamar Kulturhus.

Bandet startet desember 2013 med Jan Erik Steen som musikalsk leder- derav navnet. Bandet er pr. i dag Norges eneste amatørstorband med kun kvinnelig besetning. Etter oppstarten er det jobbet jevnt og trutt med å etablere oss som storband, og ikke minst utvikle oss musikalsk. Damene i bandet består i hovedsak av medlemmer fra Innlandet, det være seg Hamar, Stange, Elverum og Lillehammer.

Steens Dameavdeling har siden oppstart spilt variert storbandmusikk, og har hatt som mål å formidle bredden i storbandsjangeren. Vi har samarbeidet med lokale artister som Mocci Ryen, Johanne M N Kippersund og Camilla Tømta, men har også gjort andre ting som folkemusikk av og med Ingrid Kindem og et rent Balkan-prosjekt.

Bandet ledes i dag av Tom Erik Antonsen fra Ridabu. Han vokste praktisk talt opp i storbandet til sin far – ORASB – og har etter det vært en av Norges mest brukte bassister gjennom tidene, kjent fra både teaterscenen, MGP og lørdagsunderholdningen på NRK. Tom Erik har nå flyttet hjem til Ridabu, og er i gang med å bidra til Steens videre musikalske utvikling.

Kveldens konsert har med både nye og gamle låter, med tilbakeblikk på våre 10 år som storband. Vi har denne gangen fokus på å få fram egne solister, og lover publikum en variert og underholdende konsert med stor bredde!