27. september 2024

Faren min. En feelgood-forestilling om en sønn og en pappa med demens

Dette er en historie om og en hyllest til en gjennomsnittspappa - til alle gjennomsnittspappaer - som har gjort så godt de har kunnet. Det er dem det er flest av. Samtidig er det historien om en sønn og farens reise sammen fra sistnevnte fikk diagnosen aldersdemens, og frem til han havnet på sykehjem.

Humorist og forfatter Freddy Kjensmo bruker lun humor, stor kjærlighet og gnistrende historiefortelling i en nær forestilling som rommer både latter og alvor. Forestillingen er basert på hans kritikerroste bok «Må lære meg å melke kuer – en feelgoodhistorie fra demensavdelingen» som utkom i 2023.

Sagt om prøveforestillinger:

«En innsiktsfull, varm og humoristisk fortelling.» – Mossebibliotekene
«Fint og personlig med humoristisk snert om et vanskelig tema.» – Midt-Buskerud Bibliotek
«En nydelig kveld med alvor, glede og varme som smittet over.» – Kragerø Bibliotek

Sagt om boken «MÅ lære meg å melke kuer»:
«Med eit strålande språk er dette ei hjartevarm forteljing eg varmt anbefaler.» – Bokblogger.com
«En utrolig rørende og morsom historie.» – Elin Ørjasæter
«En klok og morsom bok om et traurig tema.» – Tine Sundal