Neste musikal blir Fame!

Publisert

Premieren blir 12. mars 2025

Publisert

Hamar kulturhus og PS:Prosjekter gjentar suksessen etter Grease, som ble varmt mottatt og spilte for fire fulle hus i fjor vår. Denne gang er det Fame som settes opp, og premieren er 12. mars 2025.

Det var i november 2022 at nyheten om storsatsingen Grease ble lansert. Hamar Kulturhus og PS:Prosjekter hadde lenge drømt om å sette opp en stor musikal lokalt. – Vi ventet bare på rett tidspunkt og de rette samarbeidspartnerne, sa Therese Slob i PS:Prosjekter og kulturhussjef Tor Rullestad den gangen.

I dag er oppfølgeren lansert. – Opplevelsen med Grease og tilbakemeldingene vi fikk, gjorde det umulig å ikke satse videre, sier Slob og Rullestad. – Vi er veldig glade for at vi endelig kan fortelle at det blir ny musikal og at det blir Fame, smiler arrangørene.

Hits fra 80-tallet
Musikalen baserer seg på filmen Fame fra 1980 og den svært populære TV-serien, som ble sendt på NRK fra 1983 til 1987. Vi følger en vennegjeng ved New Yorks prestisjeskole High School for Performing Arts, hvor studentene skal gjennom et hardt kunstnerisk og akademisk studium. Temaer i historien er like relevante i dag; identitet, ambisjoner, fordommer, selvrespekt, rus og seksualitet.

Publikumssuksess
Satsingen på Grease endte opp med fantastisk respons og fire fulle hus i Kirsten Flagstad-salen. – Hadde vi visst at det skulle slå så godt an, hadde vi satt opp flere forestillinger den gangen. Vi hadde sikkert fylt salen enda flere ganger. Derfor legger vi allerede nå ut billetter til seks forestillinger for Fame inkludert premieren, som blir 12. mars 2025, sier Tor Rullestad.

Inviterer til audition
Skuespillere, dansere og musikere skal være både profesjonelle og amatører også på Fame. Det holdes auditions i april, og påmeldingen er nå åpen. For mer informasjon og påmelding, klikk videre til respektive Facebook-event:

Audition for profesjonelle,
Audition for ungdom og semiprofesjonelle.

– Til Grease var det helt overveldende med 85 profesjonelle søkere til 2 hovedroller, sier Therese Slob. – Vi er veldig spente også denne gangen. Fame har en helt annen palett av roller, men også denne gangen blir samspillet mellom ungdommene og de profesjonelle utøverne veldig viktig.

Janne Langaas har regi og Frode Berntzen er musikalsk ansvarlig. Arrangører er PS:Prosjekter  og Hamar kulturhus.

Flere fra aktuelt