Garbarek, Andsnes og Boine til Hamar kulturhus’ 10-årsjubileum

Publisert 20. november 2023

Jan Garbarek, Leif Ove Andsnes og Mari Boine står sammen med Aurora og KORK på programmet når Hamar kulturhus feirer sitt 10-års jubileum neste år. I tillegg blir det gjensyn med flere publikumsfavoritter og en «takeover».

Publisert 20. november 2023

– Med disse fantastiske artistene på programmet kommer 2024 til å bli et festår uten sidestykke, og vi gleder oss enormt til å starte feiringen, sier kulturhusleder Tor Rullestad, som i dag, blant andre, presenterer Jan Garbarek, Leif Ove Andsnes og Mari Boine på jubileumsprogrammet, når det neste år skal feires at det er 10 år siden Kulturhuset åpnet.

Jan Garbarek er ansett som den mest toneangivende innen europeisk jazz. Leif Ove Andsnes er en av våre mest begavede innen klassisk musikk, og Mari Boine har spredd vår felles kulturarv over hele verden med live-opptredener som tar pusten fra deg.

Garbarek, Andsnes og Boine kommer i tillegg til konsertene med Aurora og Kringkastingsorkesteret, som allerede er lansert som en del av jubileumsprogrammet og ligger ute for salg.

Gjensyn med publikumsfavoritter
Jubileet gir også gjensyn med publikumsfavoritten «Shine on you». De tok publikum med storm for sin Pink Floyd-tribute i Kulturhuset tidligere i høst, og ble møtt med stor jubel og nærmest folkekrav om ekstrakonserter. Nå kommer de tilbake til Kulturhuset lørdag 16. mars, som en del av jubileumsprogrammet.

10- årsjubileet markeres med utvalgte arrangementer som på én eller flere måter vil skille seg ut fra det øvrige programmet.

– Med jubileumsprogrammet ønsker vi å overraske, og alle som kommer på et jubileumsarrangement gjennom året vil få seg nettopp det; en overraskelse, sier Rullestad, uten å røpe hva dette vil innebære.

– Men med Aurora, Jan Garbarek, Leif Ove Andsnes, Mari Boine, KORK, og Shine on you vil jeg si publikum allerede har gode grunner til å ville bli med på feiringen, og til å følge med fremover for enda flere lanseringer.

#HamarKulturhus10år
– jubileumsprogram

19. jan         KRINGKASTINGSORKESTERET
27. jan         PS TAKEOVER
1. mars        MARI BOINE
3. mars        AURORA
16. mars      SHINE ON YOU
5. okt           JAN GARBAREK
november    MIDNIGHT BURLESQUE (legges i salg våren 2024)
14. des        LEIF OVE ANDSNES

Billetter ligger ute for salg på Hamar kulturhus sine nettsider.

Følg med for enda flere lanseringer fremover – meld deg på vårt nyhetsbrev >

Flere fra aktuelt